Tuesday, July 13, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI PERTAMA


APAKAH BUDAYA MELAYU ?
Apa khabar semua......

Saya adalah anak melayu.Saya dilahirkan dan dibesarkan sebagai anak Melayu.Pada hari sabtu , saya menemani ibu saya pergi ke majlis persandingan . Bila saya tiba di majlis itu , ibu saya mengatakan bahawa majlis persandingan ini merupakan salah satu aspek budaya melayu.Bila saya tiba ke sekolah , saya amat terkejut kerana cikgu saya memberikan saya borang pertandingan blogging .Saya pun berasa takut kerana saya tidak tahu sama ada saya boleh membuat sepuluh entri .



Saya memilih dua aspek tentang budaya Melayu ialah permainan tradisional melayu dan makanan tradisional. Saya memilih guli sebagai permainan Tradisional Melayu dan rendang sebagai makanan Tradisional Melayu.

No comments:

Post a Comment